Felsősök Pécsen kirándultak

Címkék: Iskolai programok

Sokat tervezgettük, hogy tanév végén hova megyünk kirándulni. Végül a 8. osztályosokkal együtt Pécset választottuk.

Pécsre kirándultunk

együtt Pécset választottuk. Az internet segítségével keresgéltünk a látnivalók és a programok
közt. Aztán megegyeztünk, hogy mit szeretnénk megnézni, mit csinálunk majd.
Június 09-én reggel 7-kor indultunk az iskola buszával.
Először a Pécsi állatkertet látogattuk meg. Most nyitották meg újra és mikor még csak
tervezgettünk nem is tudtuk, hogy nyitva lesz. Nagyon szép volt, bár egy kicsit várni kellett,
míg beengedtek bennünket. Nagyon hosszú volt a sor, de megérte várni. Először az
akváriumokat néztük meg. Voltak cápák, tengeri halak, korallok és még bohóchal is, pont
olyan, mint Némó, akit a rajfilmben láttunk. Ezután a fókák következtek. Az egyik úgy csinált
mintha nem élne. Először megijedtünk, hogy valami baja van, aztán amikor hirtelen felkelt jót
nevettünk rajta. Megnéztük a többi állatot is. Láttunk vízilovakat / hatalmasak voltak /,
oroszlánt, krokodilt / róla azt hittük, hogy ki van tömve, de élő volt, csak álcázta magát /,
hiúzt, majmokat / a kicsik nagyon édesek voltak /. Fel sem tudjuk sorolni mi mindent láttunk.
Innen Pécs főterére mentünk és végigsétáltunk a Zsolnay Negyedig. Útközben megnéztük a
Székesegyházat, a Dzsámit, a régi szűk utcákat, az üzleteket, a szobrokat.
1 órára vártak minket az Interaktív Varázstéren, ahol játékos fizikai kísérleteket próbálhattunk
ki. Szimulátorban ülve vezethettünk repülőgépet, hanghullámokkal lőttünk műanyag
poharakra, lebegtettünk labdát, telefonáltunk egy ereszcsatornán keresztül, hangokkal
irányítottunk lézerfényt. Aki elég ügyes és erős volt egy hajót is el tudott süllyeszteni. Nagyon
király volt minden és hogy bármihez hozzá lehetet nyúlni!
Utoljára a Planetáriumot látogattuk meg, ahol egy kedves bácsi mesélt nekünk a bolygókról, a
csillagokról, a Földről. A fejünk fölött volt kivetítve az égbolt, ami folyamatosan mozgott és
változott. Olyan volt az egész mintha egy űrutazáson lennénk és az űrhajó ablakából látnánk
mindent. A teremben végig sötét volt és néhányan majdnem el is aludtak a kényelmes
hátradönthető székekben.
Fél 4 körül indultunk haza. Jenő bácsi megállt egy pihenőnél, ahol ettünk ittunk és pihentük
egy kicsit. Hat óra után érkeztünk vissza az iskolába, néhányan már útközben leszálltak a
buszról, ott ahol laknak. Addigra már mindenki nagyon elfáradt, de nagyon jól éreztük
magunkat egész nap. Jó lenne, ha többször is kirándulhatnánk ilyen érdekes helyekre! Már
alig várjuk a következő kirándulást! Sok olyan hely van még, amit szeretnénk megnézni!

7.osztály

Tanulmányi kirándulás Pécsen
Egy szép kora nyári reggel indultunk el a 6-7. osztállyal együtt Pécsre.
Megnéztük a felújított állatkertet, ahol sok érdekes, eddig csak könyvben, televízióban
látott állatot nézhettünk meg. Ezután Pécs belvárosát, történelmi emlékhelyeit tekintettük meg a
Fő téren. Többek között meglátogattuk a Szent Péter- és Szent Pál székesegyházat kívülről is,
belülről is. Itt bejártuk az altemplomot is, sőt felmentünk a 133 lépcsőből álló csigalépcsőn is a
székesegyház tornyába. Amikor felértünk nagyon szép volt a kilátás, szinte beláttuk egész Pécset.
Majd megtekintettük Kászim pasa dzsámiját. Sok érdekes történetet olvasott fel nekünk Livi néni
a templom történetéről. Megtudhattuk, hogy a török hódoltság idején építtették, majd a törökök
kiűzése után hogyan alakították át a templomot. Megtudhattuk azt is, hogy ez a templom ma is
működik katolikus templomként. Lementünk a sírkamrákhoz, ahol sok-sok urnát láthattunk.
Ezután körbejártuk a templomot belülről, és megtekintettük a 3200 sípból álló orgonát.
A kellemes városnézés után pihenésképpen fagyiztunk közösen, majd indultunk a Zsolnay
Kulturális Negyedbe, a Planetáriumba. Itt a bolygókról, a csillagokról, a világegyetemről
hallhattunk és láthattunk nagyon érdekes előadást. Képzeletben mi is űrutazóvá válhattunk egy
rövid időre. Ezt követően már csak a hazautazás várt ránk.
A hosszú úton megálltunk pihenni is. Egész nap nagyon jól éreztük magunkat, sok
érdekes dolgot láthattunk. Szívesen visszamennénk még többször is.
8. osztály

Marcali, 2016. május 13.

13315726_605170786324446_1022154375739730393_n.jpg13344627_605170296324495_2219459598267492592_n.jpg13406868_605172002990991_8413541611448124679_n.jpg13423809_605170122991179_1597096804653468405_n.jpg13432448_605170176324507_2027400480041923145_n.jpg a 6-7. osztály tanulói